vineri, 29 august 2014

Jurnal de vacanță - Fuga de furtună - Tulcea

V-am promis că vă povestesc cum am fugit de furtună. Da, am văzut la știri că se strică vremea, așa că ne-am despărțit de Stațiunea Venus, luând cu noi o bucățică din ea.

Nici nu am ieșit bine din Constanța, că vremea a și început să ne arate că am făcut bine că am plecat.
Am mers un timp cu furtuna în spate, însă am reușit să ne îndepărtăm  și din ce ne apropiam de Tulcea norii s-au risipit, lasând loc soarelui și vremii frumoase.
Aflați pentru prima oară în acest oraș, am fost surprinși  în mod plăcut. Am primit telefonic sfaturile unui coleg de-al lui Adi (ghidul nostru tulcean, aflat în vacanță la Bran) care ne-a trimis repede, repede la Hotel Europolis unde ne-am și cazat, iar de mâncat ne-a recomandat să mergem pe Insulă
În hotel nu am stat decât pentru a ne lăsa bagajele, am primit un apartament cu pat dublu și o canapea pentru Andrei. Drăguț, intim, curat.

Am fugit la plimbare, pe faleză și am ajuns la restaurantul de pe insulă.Este un loc frumos unde poți mânca o saramură de crap cu mămăliguță și ardei iute... mmm, o bunătate.
Noi așa am făcut, la recomandarea ospătarului și tot la recomandarea lui am stropit saramura cu o Fetească Regală, rece.
Să ne fie de bine, am spus sărut mâna pentru masă și am plecat în mare grabă, deoarece aveam un drum de făcut tocmai până la Monument.
Orașul Tulcea este situat pe 7 coline din Dealurile Tulcei, iar Monumentul Eroilor din Războiul de Independență, a cărui piatră de temelie a fost pusă la 17 octombrie 1879 în prezența Regelui Carol I, se ridică semeț pe unul din aceste dealuri.

Monumentul este unul dintre cele mai importante obiective turistice din Delta Dunării, obiectiv pe care nu ar trebui să-l ratați dacă vă aflați în vizită la Tulcea.
Imaginile surprinse de aparatul foto sunt grăitoare, însă expresia "cât vezi cu ochii" nu o pot exprima prin cuvinte. Aveți aici o fotografie, foarte dragă mie. Mergeți să vedeți, cu ochii voștri, până la  munții cei înalți și până în Ucraina!

Am plecat fermecați spre hotel, cu gândul că dimineața va trebui să ne despărțim de acest oraș frumos, în care sunt atâtea locuri de vizitat.  Ne-am făcut planuri, ce să vizităm până la plecare, am scotocit internetul și am hotărât că va trebui sa revenim, pentru cel puțin o săptămână pentru a avea timp să vedem tot.
De dimineață cu noaptea în cap, am făcut bagajele și am mers să luăm micul dejun. Eram nerăbdători să vizităm Muzeul Deltei Dunării,  însă drumul nostru a trecut prin Piața Mircea cel Bătrân.
Aici am avut parte de o surpriză, oferită de un domn minunat și prietenii săi.

Am ajuns la Muzeu puțin după dechidere și am constatat cu plăcere că este un centru modern, v-am pus link-ul pentru pagina oficială. Am citit cu mare atenție descrierile și sunt 100% adevărate. Au făcut un lucru excepțional acolo, timp și răbdare să ai să citești și să vezi tot.  Și noi am avut și timp și răbdare, petrecând acolo peste 3 ore, citind și vizionând, sper eu, totul. Bineînțeles, am făcut și fotografii, multe, din care nu voi pune aici decât două, cât să vă stârnesc curiozitatea, spre personală vizitare :).

După cum am mai spus, Tulcea este un oraș superb, unde trebuie să stai măcar o săptamână. Vom reveni cu mare drag pentru o excursie pe canalele Dunării, am văzut câteva oferte ispititoare.
De aici, planurile noastre erau sa mergem spre Sibiu, fapt care s-a și întâmplat, imediat după ce am ieșit de la muzeu.
Însă cum am ajuns noi la Sibiu, din Tulcea, ocolind Bucureștiul și parcurgând peste 500 km,  veți afla zilele următoare !